اقتصاد

سازندگان موسیقی تا سال 2028 با کاهش درآمد ناشی از هوش مصنوعی مواجه خواهند شد

سازندگان موسیقی تا سال 2028 با کاهش درآمد ناشی از هوش مصنوعی مواجه خواهند شد

Bijie.com گزارش داد:

گزارش جدیدی از APRA AMCOS یک نگرانی عمده برای سازندگان موسیقی در استرالیا و نیوزلند را برجسته می‌کند: از دست دادن بالقوه درآمد حاصل از هوش مصنوعی مولد. بر اساس نظرسنجی از 4274 عضو ترانه سرا، آهنگساز و ناشر، 23 درصد از سازندگان موسیقی تا سال 2028 با تهدید هوش مصنوعی مواجه خواهند شد.

تنها در سال 2028، کاهش درآمد پیش بینی شده می تواند تقریباً 152.97 میلیون دلار هزینه داشته باشد. کل درآمدی که انتظار می رود بین سال های 2024 و 2028 ایجاد شود، 349.82 میلیون دلار است.

متخصصان موسیقی به طور فزاینده ای از هوش مصنوعی استفاده می کنند

با این حال، بیش از نیمی از متخصصان صنعت موسیقی در حال حاضر از هوش مصنوعی در کار خود استفاده می کنند و مایل به پذیرش ریسک های مالی هستند. بر اساس این گزارش، 38 درصد از پاسخ دهندگان به نوعی هوش مصنوعی را در کار خود ادغام کرده اند که 5 درصد به طور مرتب از آن استفاده می کنند.

همه سازندگان علاقه مند به استفاده از این فناوری نیستند. در حالی که 27 درصد از پاسخ دهندگان تصمیم گرفتند ابزارهای هوش مصنوعی را به طور کامل از کار کنار بگذارند، 20 درصد دیگر تصمیم گرفتند در حال حاضر از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده نکنند.

در میان حرفه ای های موسیقی، تفاوت هایی در استفاده از هوش مصنوعی در تولید موسیقی وجود دارد. در حالی که تنها 14 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که مستقیماً از هوش مصنوعی در خلاقیت خود استفاده می کنند، اکثریت از آن به روش های دیگری استفاده می کنند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی در میکس و مسترینگ آهنگ، پلتفرم های رسانه های اجتماعی و توسعه آثار هنری گنجانده شده است که به افزایش استفاده کمک می کند.

سازندگان موسیقی نگرانی‌های خود را در مورد تهدید معیشت ناشی از هوش مصنوعی بیان می‌کنند

سازندگان موسیقی هنوز نگرانی‌هایی درباره کاربرد هوش مصنوعی در خلق موسیقی دارند. این موضوع باعث نگرانی است زیرا 14 درصد از افرادی که از هوش مصنوعی برای ساخت موسیقی استفاده می کنند، ترانه سرا هستند که 56 درصد از آنها از هوش مصنوعی استفاده می کنند.

از بین افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، 82٪ گفتند هوش مصنوعی در صنعت موسیقی تهدیدی برای اشتغال آنها است. تنها 8 درصد نسبت به استفاده از هوش مصنوعی نگرش مثبت دارند. اخیراً آهنگی که با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده است در بین 50 آهنگ برتر آلمان قرار گرفت.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا